Mięso

Mięso stanowi bardzo ważne źródło diety człowieka. Zazwyczaj jest spożywane na śniadanie jako dodatek do chleba lub podczas obiadu. Konsumpcja mięsa odbywa się od wieków. Jednak są ludzie, którzy z różnych powodów, nie jedzą go w ogóle. Niektórym po prostu nie smakuje, inni posiadają takie przekonania światopoglądowe. Jednakże fakt jest taki, iż nasz organizm potrzebuje choćby niewielkiej ilości mięsa, aby zachować zdrowie.

Mięso, jak i produkty, które są pochodzenia zwierzęcego, to najlepsze źródło pełnowartościowego białka. Zawiera kluczowe aminokwasy egzogenne. Chude mięso, jak indyk czy kurczaj, posiadają sporo białka. Polecane są głównie osobom otyłym, dzieciom i starszym. Mięso jest bogate w żelazo i lepiej się przyswaja niż to pochodzenia roślinnego. Jeśli ktoś choruje na anemię, to jego jedzenie, jest koniecznością. Ponad to mięso zawiera sporo cynku, fosforu, siarki, miedzi oraz magnezu. Na funkcję układu nerwowego mają wpływ witaminy z grupy B.

Podstawowa wada mięsa jest taka, że posiada ono sporą zawartość tłuszczu. Mogą one powodować zmiany miażdżycowe.

Zdrowe odżywianie zakłada, iż musimy jeść 2 – 3 razy w tygodniu białe mięso, z kolei czerwone – kilka razy w miesiącu. Ryby morskie stanowią idealną alternatywę dla mięsa, ponieważ zawierają kwas omega – 3.

Related Post